Kontakt

Hej och välkommen till Tham Plåt & Bygg AB! Jag heter Janine Tham och du är välkommen att kontakta mig om du har frågor kring våra tjänster eller om du vill boka tid för hembesök. Använd kontaktformuläret nedan eller ring mig på 0471/40333 - lämna gärna namn och telefonnummer om jag inte svarar direkt så återkopplar jag så snart som möjligt. Läs nedan hur det går till när du vill få en offert på ditt drömprojekt!

Janine Tham, VD Tham Plåt & Bygg AB. Fotograf: Sara Södergård
Janine Tham, VD Tham Plåt & Bygg AB. Fotograf: Sara Södergård

** Personuppgifter är de uppgifterna som du lämnar till oss när du fyller i kontaktformuläret eller ringer till oss som exempelvis ditt namn, din adress och eventuellt e-post adress. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter nedan eller ring oss vid frågor på 0471/40333. 

SÅ HÄR FÅR DU DIN OFFERT

1: HEmbesök

Vi kommer hem till dig för att höra vilka behov och önskemål du har. Om du känner dig osäker inför vissa beslut kan vi givetvis komma med rekommendationer och råd. Efter vårt samtal mäter och dokumenterar vi för att få en uppfattning om både tids- och materialbehov. 

2: Offert & samtal

En offert som vi kan stå för vill vi gärna få räkna på i lugn och ro dvs i vanliga fall får du din skräddarsydda offert 2 veckor efter hembesök. Offerten visar arbetstimmar och materialbehov, information kring planering och givetvis investeringens storlek - antingen via e-post eller vanlig post. Som en del av vår kundservice kontaktar vi dig veckan efter för att svara på dina frågor och eventuellt kunna finjustera offerten enligt dina önskemål.

Viktigt att tänka på när du jämför offerter: Våra offerter innehåller snickarearbeten samt plåtarbeten och murarbeten enligt ditt behov. Vi tar dessutom hand om ställningsbygge samt avfallshantering. Vi tar alltså hand om hela processen från första mötet där du berättar om dina önskemål till sista dagen på byggplatsen när allt är rent och fint.

INFO KRING DET AKTUELLA LÄGET

Till att börja med hoppas vi att ni är friska. Vårt mål är att - även under dessa ovanliga omständigheterna - ge god service och samtidigt ta vårt ansvar. Vi jobbar därför så här: 

  • I vårt arbete följer vi riktlinjer och rekommendationer från myndigheterna noga och uppdaterar våra rutiner därefter.
  • Våra medarbetare har fått tydlig information om vikten av god handhygien i samband med kundkontakt. Vi ber om förståelse för att vi inte kommer att skaka hand som hälsning.
  • Medarbetare som känner sig sjuka stannar hemma.
  • Vi kommer att kontakta samtliga kunder månaden innan byggstart som vanligt så att vi kan reda ut eventuella frågor kring organisation och liknande, framför allt när det gäller kunder från utlandet som inte har möjlighet att resa till Sverige just nu.
  • Vi ber kunder som vill undvika direkt kontakt (tex de som tillhör riskgruppen) att meddela oss detta så sköter vi kontakten via epost och telefon och tar hand om arbetena utan att kunderna behöver vara närvarande (dvs kunderna kan stanna inomhus medan vi jobbar utomhus).
Vi önskar dig och dina nära och kära allt gott. Låt oss hjälpas åt för att komma igenom den här utmanande situationen tillsammans.

Vi ser fram emot att kunna hjälpa dig med dina projekt och skickar varma hälsningar från Tham-gänget.

Janine & Uwe med personal
 

Verkstad

Landsvägen 62, 361 53 Broakulla

KONTOR

Åbyvägen 6, 361 53 Broakulla

Hantering av dina personuppgifter

Hos Tham Plåt & Bygg AB använder vi och skyddar dina personuppgifter på följande sätt:

1. Insamling av information

Vi samlar in information från dig när du kontaktar oss genom kontaktformuläret eller på telefon och när du deltar på tipsrundan på våra evenemang samt när vi ska utföra ett jobb hos dig. Den insamlade informationen inkluderar ditt namn, din adress (leverans- och fakturaadress), ditt telefonnummer och eventuellt e-post adress. Ska vi utföra Rot-arbete hos dig så kommer vi även att spara respektive fastighetsbeteckning och personnumret eller personnumren på de som ska stå som köpare. Ring gärna till oss om du vill veta vilka uppgifter vi har sparade om dig.

2. Användning av information
Vi behandlar information på olika grunder: 

A) För att kunna administrera kundrelationen: Samtliga kontaktuppgifter enligt ovan.
Den här typen av information är nödvändig för att kunna erbjuda dig våra tjänster. Önskar du att uppgifterna raderas ber vi dig att höra av dig till oss. För att eventuellt radera dem, behöver vi först se över på vilken laglig grund det sker. Det finns en rad olika faktorer att ta hänsyn till innan vi kan ta bort en kunduppgift, exempelvis avtal som upprättades när du blev kund hos oss, samt andra lagar som exempelvis bokföringslagen. Ta kontakt med oss så tittar vi närmare på din fråga!

B) För att kunna utföra Rotarbete: Personnummer samt fastighetsbeteckning.
Den här typen av information är nödvändig för att kunna utföra Rotarbete och för att i anslutning till det kunna ansöka om Rotavdrag i ditt namn. 

C) Med syfte att kunna ge dig information om våra tjänster, erbjudanden och/ eller inbjudning till våra evenemang: E-post adress respektive adress om du inte har e-post.
Vi har gjort bedömningen att vi har ett berättigat intresse att behandla dessa data för dessa ändamål i form av upprätthållande av kundrelationen, marknadsföring och utveckling. Vill du avstå från sådan behandling är du välkommen att kontakta oss. 

3. Utlämnande till tredje part
Vi säljer eller på annat sätt överför inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Detta inkluderar inte betrodd tredjepart (personuppgiftsbiträden) som hjälper oss att driva vår verksamhet med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell och i övrigt följa gällande personuppgiftslagstiftning. 
Vi anser att det är nödvändigt att dela information med skatteverket i syfte att ansöka om Rotavdrag, underleverantörer i syfte att kunna leverera material till byggplatsen, revisor samt andra tillfällen då lagen kräver så. 

4. Informationsskydd
De datorer som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.

5. Dina rättigheter som registrerad
Du har rätt att begära tillgång till de uppgifter vi behandlar om dig och begära att de rättas eller raderas eller att vi slutar använda dem för ett specifikt ändamål. Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter felaktigt tar vi gärna emot klagomål och förbättringsförslag via epost eller telefon, du har också rätt att framföra klagomål till Datainspektionen (Integritetsskyddsmyndigheten). 

6. Utskick från oss
Upp till 6 gånger per år skickar vi utskick till samtliga kunder som har lämnat sin e-post adress via kontaktformuläret, vid telefonsamtal eller på våra evenemang. Två gånger om året skickar vi dessutom vykort till alla övriga kunder som inte har e-post.
Vill du inte få vykort från oss längre ber vi dig om att ringa till oss. För att avprenumerera på våra utskick klickar du på länken “Avprenumerera” längst ner i utskicket från oss. 

7. Bilder vi tar på ditt hus i samband med våra jobb
När vi jobbar hos dig så tar vi kort på ditt hus innan arbetet påbörjas, när arbetet är på gång och när vi har avslutat ett jobb. Detta gör vi för att dokumentera vårt arbete så att vi även i efterhand kan ge dig information om hur arbetet utfördes.
För att berätta om vår verksamhet delar vi en del bilder på vår hemsida och facebook samt i nyhetsbreven. Vi nämner aldrig namn eller adress och självklart frågar vi alltid i förväg om vi får använda bilder på ditt hus på det sättet. 

Certifierad Hetarbetare (ID 412907)
Allmän Ställningsutbildning enligt AFS 2013:4
BAS P/U